Subject: FW: Pöördumine
From: "SM kantselei info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 14 Oct 2024 07:56:52 +0300

From: Liina Tarum <[email-masked]>
Sent: Thursday, October 10, 2024 10:19 AM
To: Ebe Sarapuu - SOM <[email-masked]>
Subject: Pöördumine

Tere!

Novembris 2023 kirjutasin järgmise kirja ja sain ka vastuse. Kirjavahetus 
allpool. Täna minu küsimus

Kas Teile on laekunud ettepanekuid optometristide esindajate poolt ja kas 
optometristide osas on mingisugust arutelu üldse toimunud? Kui ei siis mille 
taha see takerdub?

2023 aasta kirjavahetus

Liina Tarum <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

R, 3. november 2023, 15:52

saajale info

Tere!

Kelle poole peaksime pöörduma küsimusega mida peab tegema või mis on 
takistuseks, et optometristid ei saa saata patsiendi nägemisega seotud 
andmeid digilukku?

Optometristid, kes töötavad kliinikutes kus on eriarstiabi teenuse osutamise 
luba oleks kõik võimalused olemas. Patsiendid küsivad ja soovivad seda, et 
kõik andmed oleks digiloos nähtavad ja olemas kõik ühes kohas. Lisaks oleks 
koostöö silmaarstidega ja teiste spetsialistidega palju lihtsam.

Jään ootama teie tagasisidet.

Heade soovidega

Liina Tarum

Optometrist

Nägemisuuringud OÜ

Tel: + 372 55 57 23 74

www.nagemisuuringud.ee <http://www.nagemisuuringud.ee/>

Tere!

Täname pöördumise eest.

Mul on hea meel teatada, et oleme sotsiaalministeeriumis (SOM) koostanud 
väljatöötamiskavatsuse (VTK) tervishoiuteenuste 
<https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/b952d203-24ba-443c-ac39-794d3befc4de> 
ja -spetsialistide terminoloogia uuendamise osas tervishoiuteenuste 
korraldamise seaduses (TTKS) ning sellega seoses saame vaadata ka erinevate 
spetsialistide mahutumist tervishoiutöötaja termini alla.

Lisaks on TEHIK lõpetamas tervishoiu infosüsteemi juurdepääsuõiguste 
analüüsi ning SOM valmistamas ette ka teist VTK-d. Peale TEHIKu 
juurdepääsuõiguste analüüsi lõpptulemuste avaldamist saab ministeerium sealt 
sisendit SOMi 2024 tööplaanis olevasse väljatöötamiskavatsusse (TTKS) ja 
teiste seaduste muutmiseks (e-tervise korralduse ja andmevahetuse 
aluspõhimõtted).

Ootame väga teie eriala esindajate tagasiside antud VTK-de liikumisel eelnõu 
staatusesse ning saame seeläbi ametliku sisendi planeeritud muudatuste 
jaoks. Soovitame oma tagasisides olla võimalikult põhjalik, täpsustada 
probleemi olemust ning kirjeldada, kuidas VTKs planeeritud suunad probleemi 
lahendaksid ning saate sinna lisada ka juba täpsemad lahendusettepanekud.

Lugupidamisega

Katre Trofimov
tervishoiu inimressursi juht
Tervisesüsteemi arendamise osakond
Sotsiaalministeerium

-- 

Heade soovidega

Liina Tarum-Maisla

Juhatuse liige/optometrist

Nägemisuuringud OÜ

Tel: + 372 55 57 23 74

www.nagemisuuringud.ee <http://www.nagemisuuringud.ee/>